شرکت تبلیغاتی بومرنگ | Boomrang

Blog

تفاوت برندینگ و مارکتینگ

تفاوت برندینگ و مارکتینگ

برندینگ و مارکتینگ از فرایندهایی هستند که بخش اصلی هر کسب و کاری را تشکیل می دهد.اما تعاریف و نوع عملکرد آنها در هیچ کدام از حوزه های کسب و کار تعریف نشده است.به همین دلیل بسیاری از افراد از جمله مدیران کسب و کارها تعریف درستی از ماهیت این دو موضوع ندارند و تفاوت های میان آنها را به درستی نمی شناسند.هر کدام از این دو مقوله اهمیت و تاثیر به سزایی در کسب و کار شما دارند.در واقع شما زمانی می توانید برنامه ریزی درستی برای مارکتینگ خود داشته باشید که برندینگ صحیحی را پایه گذاری کرده باشید.

برندینگ Branding:

تمام روش هایی است که شما تصویری از محصول، خدمت و یا شرکتتان را در ذهن و چشم مخاطبانتان و یا مشتریان ایجاد می کنید.

در حقیقت برندینگ (Branding) یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ, جزئی و یا تجاری است.اگر بخواهیم دلایل پیشرفت یک شرکت و یا یک کسب و کار را ارزیابی کنیم ، میتوانیم به وضعیت برند آن  حرفه دقت کنیم  که آیا محصولات  و یا خدمات  آنان یک برند شناخته شده است یا خیر ؟ بازخورد ها در رابطه با برندشان چگونه بوده است ؟

اهمیت برندینگ در چیست؟

برای موفقیت در برندینگ شما باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را بخوبی بشناسید و استراتژی برند و شرکت خود را در هر زمان متناسب با آن برنامه ریزی کنید.برندینگ شما با تجربیات و برداشت های قبلی مشتریان از بازار در ارتباط خواهد بود.برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای جلب بیشتر رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد، اینکار تنها در سایه تحقیقات میدانی درست،رضایت مشتریان، بررسی عملکرد و تعیین استراتژی تبلیغاتی صحیح امکانپذیر است.در عمل، مدیریت برند پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات شما ایجاد خواهد کرد که عدم توجه به آن ممکن است شما را از رقبایتان عقب بیاندازد.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود.در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند؛تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت ها متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند.برای این کار باید از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید