شرکت تبلیغاتی بومرنگ | Boomrang

Blog

اسلوگان و تگ لاین چیست؟

شعار تبلیغاتی

ادعا و فلسفه یک برند یا محصول است و باعث تحریک احساسات و یکی از ابزارهای مهم ارتباطی است. در کمپین‌ های تبلیغاتی محصولات و برندها، شعار های تبلیغاتی سهم به سزایی در ماندگاری اسم محصول یا برند در ذهن مشتریان دارند. برندتان فقط با شعار تبلیغاتی می‌تواند به زندگی خودش ادامه دهد.

ولی تفاوت بزرگی در بین اسلوگان و تگ لاین وجود دارد. به صورت خلاصه میتوان گفت:

اسلوگان بر روی ماموریت و استراتژی ها تمرکز دارد و یک برند می تواند بالای شش اسلوگان داشته باشد. ولی هر برندی یک تگ لاین دارد که بر روی ویژن برند تمرکز می کند و تگ لاین عمری بالای 10 سال دارد.

شعار تبلیغاتی، اسلوگان و تگ لاین یعنی تصویر، تصویر یعنی فروش، فروش یعنی حرکت به طرف برند شدن، برند شدن یعنی راهی به سوی قله! پس برای یک کارخانه، برند، خدمت و یا محصول، شعار تبلیغاتی، اسلوگان و تگ لاین یک شرط اساسی است.

شعار تبلیغاتی، اسلوگان و تگ لاین باید ماندگاری بیشتری در ذهن داشته باشد، شعار تبلیغاتی حداقل یک و حداکثر سه جمله است، شعار تبلیغاتی متنی است که تعهد یک برند، محصول و یا خدمت را نشان می‌دهد. این متن در صورت مساعد بودن شرایط زیر لوگو قرار می‌گیرد. شاید شعار تبلیغاتی یک کمپین تغییر کند، ولی شعار های تبلیغاتی برندها زود زود تغییر نمی‌کنند.

شعار های تبلیغاتی، اسلوگان‌ و تگ لاین ها توسط شاعر‌ان، استادان ادبیات و آنهایی که با صنایع ادبی آشنایی دارند، نوشته نمی‌شود چون شعار های تبلیغاتی باید با جایگاه برند هماهنگ و همراستا باشند. شاید از این افراد در نوشتن شعار استفاده شود ولی در آخر این تیم بازاریابی و برند سازی است که باید در مورد شعارها تصمیم بگیرد.

نوشتن شعار های تبلیغاتی کاری زمانبر و نیاز به مطالعه و آگاهی کامل از محیط و بازار دارند. یک شعار یک جمله کوتاه نیست که در دوم دبستان یاد گرفته‌ایم.

در دهه‌های اخیر شعار های تبلیغاتی بجای تبلیغ و تعریف از برند، به خدماتی که مشتری دریافت می‌کند، تغییر جهت داده‌اند. در زیر چند شعار تبلیغاتی از چند برند جهانی درج شده است. به قدرت آنها توجه کنید:

کوکا کولا: یک محصول واقعی! (یک اسلوگان صد در صد متناسب با جایگاه کوکا کولا بود ولی در سالهای اخیر تغییرش داده‌اند) شعار جدید: درب خوشحالی را باز کن (با جایگاه هماهنگ نیست)

فولکس واگن : کوچک فکر کنید.

پورشه: جایگزینی نیست.

آستون مارتین: قدرت، زیبایی و روح.

وال مارت: پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید.

ریبوک: من همانی هستم که هستم.

نایک: فقط انجامش بده!

اپل: متفاوت فکر کن.

پپسی:در لحظه زندگی کن.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید