روش های نامگذاری خلاقانه در انتخاب نام برند تجاری
روش های نامگذاری خلاقانه در انتخاب نام برند تجاری
در این مقاله شما را با روش هایی خلاقانه در انتخاب نام برند آشنا خواهیم نمود ، این روش ها بعنوان رایج ترین متدهای انتخاب نام برند سالیان درازیست که میان برندهای مطرح رایج است و عموم برندهای مطرح دنیا از این روش ها برای انتخاب نام برند خود بهره جسته اند .
پر واضح است که با انتخاب یک نام تجاری مناسب ، به میزان بسیار زیادی از رقبای خود پیشی خواهید گرفت .
روش های انتخاب نام برند:
در اینجا به مهمترین روش های نامگذاری و انتخاب نام برند های تجاری اشاره می کنیم .تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
روش تلفیق در نامگذاری برند:
برندهای فراوانی از روش تلفیقی در انتخاب نام برند خود بهره جسته و با درهم آمیختن دو یا چند کلمه و کنار هم قرار دادن آن کلمات به واژه خلاقانه و جدیدی دست یافته اند . واژه تولید شده در عین حال که ترکیبی است از چند کلمه معنا دار و مجزا ، به خودی خود کلمه تازه ای به نظر رسیده و آرام آرام جایی برای خود در میان دایره لغات مخاطبین برند باز می کنند .
مثال : برند آدیداس
این نام از ترکیب اسم و فامیل موسس این شرکت ورزشی تشکیل شده است.
آدولف داسلر/Adolf Dassler یا به اختصار همان آدی داسلر که موسس این شرکت در سال ۱۹۴۹ میلادی بوده است.وی از ترکیب اسم و فامیل خودش استفاده نمود.
روش بهره گیری از نام موارد تشکیل دهنده محصول:
استفاده از این اسامی در انتخاب نام برند روشی است که شما به وسیله آن ، مخاطب را از چند و چون و چیستی محصول یا سرویس خود مطلع می سازید .
مثال : ورمیکا ، که این برند با اشاره به واژه ورمی کمپوست ، مخاطب را از چیستی و مواد تشکیل دهنده محصول خود مطلع می سازد .
روش بهره گیری از کلمات محلی:
استفاده از واژههای محلی یا خارجی برای یک برند بینالمللی.
به عبارتی استفاده از یک کلمه محلی عمومی، برای انتخاب اسم برند بزرگ!این یکی از روشهایی است که ما خصوصا در ایران و به دلیل تنوع فراوان زبان و لهجه میتوانیم به راحتی آن را اجرا نماییم.
اولین مثالی که برای این مقاله در نظر گرفتهام نام تجاری سن ایچ است.که البته در واژه لاتین به صورت SUN ICH نوشته شده است.
سن ایج در زبان ترکی معنای (تو بنوش) میدهد.
امروز شاید اغلب مردم ایران و بازارهای صادراتی ندانند که معنی و مفهوم این نام تجاری چیست؟اما سن ایچ نام تجاری موفق و خوبی است که جزو یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران نیز می باشد.
روش استفاده از نام مالک برند:
بسیاری از برندهای مطرح ، نام مالکین برند را یدک می کشند.استفاده از نام شخصی ( به سرط اینکه خیلی عمومیت نداشته باشد ) می تواند گزینه خوبی باشد .و با این کار حفاظت از اسم برند راحت تر است و رضایت مالک را در بردارد.
مثال:برند GUCCIاز نام بنیان گذار آن Guccio Gucci
مثال:برند لویی ویتون ( که به اختصار ال وی نامیده میوشد ) که دقیقا نام موسس برند می باشد .
روش نوستالژیک:
استفاده از نام هایی است که ذهن مخاطب را به سمت مفاهیمی آشنا سوق داده و ذهنیت مخاطب را به مفهوم یا تصویری خاص لینک می کند .
مثال : وب سایت فروشگاهی آمازون ، که در کنار اشاره به نام طویل ترین رودخانه دنیا ، خود نیز بزرگترین فروشنده محصولات مختلف بصورت آنلاین در سطح جهان می بیاشد .