بلاگ – سایدبار راست

تبلیغات چیست؟و چه نوع تبلیغی بهتراست؟

توسط 19 مرداد 1399

اجازه بدهید از معنی خود کلمه تبلیغات شروع کنیم؛ تبلیغ یعنی رساندن پیام، اطلاع‌رسانی کردن.

قدرت تبلیغات دردنیای امروز

چند سال پیش که فروشگاه‌های اینترنتی نبودند و شما به دنبال یک هدیه زیبا برای دوست خود می‌گشتید، چه می‌کردید؟

مغازه به مغازه می‌گشتید تا یک هدیه زیبا پیدا کنید و هیچ اعتراضی هم نداشتید. تا اینکه یک عده آمدند و گفتند:

ما فروشگاه اینترنتی داریم، بیا، ببین، مقایسه کن، خسته هم نشو! یک روش جدید خرید معرفی کردند و سبک خرید شما تغییر کرد.

شما هیچ‌وقت به این فکر نکرده بودید که فروشگاه اینترنتی قرار است کار شما را راحت کند،

همین‌طور که الآن نمی‌دانید که تبلیغها قرار است در آینده شما را به کدام سمت ببرد.

یک تبلیغ خوب به ما می‌گوید چه چیزی نیاز داریم، قبل از اینکه ما به آن فکر کنیم.

یک زندگی ایده‌آل‌تر، بدن ایده‌آل، سلامتی بیشتر و راحتی بیشتر و خیلی چیزهای دیگر.

برای اینکه بهترین تبلیغ را داشته باشید، باید ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند،

سبک زندگی آن‌ها چگونه است و با چه چیزهایی مرتبط هستند.

رقابت تبلیغات آفلاین و آنلاین

خیلی‌ها این سؤال در ذهنشان است که تبلیغات اینترنتی بهتر است یا آفلاین‌ها؟

خب این به‌شدت، به کسب‌وکار و مشتری شما مربوط است.

اگر کسب‌وکار شما سایت و شبکه اجتماعی ندارد و مشتری‌ها قرار است فقط به محلی برای خرید مراجعه کنند،

تبلیغات محیطی و بیلبوردی بیشتر جواب می‌دهد. مثلاً تبلیغ نمایشگاه‌های بین‌المللی چون مربوط به همه افراد است،

در سطح شهر بیشتر دیده می‌شود. اگر تبلیغات شما مخاطب عام دارد، تبلیغات تلویزیونی می‎تواند گزینه خوبی باشد.

برای باقی کسب‌وکارها هر دو روش در جای خودش کاربرد دارد؛

اما هم ما و هم شما به‌خوبی می‌دانیم که این روزها همه‌چیز به سمت فضای مجازی رفته است!

برای اثبات این ادعا، فقط کافی است وقتی توی مترو یا خیابان هستید به مردم نگاه کنید،

هیچ‌کس حواسش به تبلیغات روی در و دیوار نیست چون این روزها، گوشی‌ها و تبلت‌ها هستند که حکمرانی می‌کنند

یا بهتر است بگویم فضای مجازی است که ما را راه می‌برد.

تبلیغات آفلاین را که همه می‌شناسید و نیازی به معرفی ندارند.

از اینجا به بعد در مورد انواع تبلیغات اینترنتی صحبت می‌کنیم که هرکدام چه هستند و چه می‌کنند.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات آنلاین به‌ظاهر خیلی پیچیده است، چون رؤیای جذب مشتری را به‌آرامی به واقعیت تبدیل می‌کند بدون اینکه شما را درگیر بازاریابی‎های وقت‌گیر کند.

بر همین اساس، بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات دیجیتال این است که شما بجای اینکه وقت و هزینه خود را بگذارید و دنبال مشتری بگردید،

کاری می‌کنید که شرکت و محصول شما جلوی چشم مخاطب قرار بگیرد و مشتری خودش به محصول شما جذب شود.

هر چه از تبلیغات و شگفتی‌هایش بگوییم، کم گفتیم.

تبلیغات خاصیتی که دارد این است که، هر چه بیشتر بدانید، دنیای جدیدی به رویتان باز می‌شود که منتظر ماجراجویی شماست.

تبلیغات ایمیلی

در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی، شما از طریق ایمیل، محصول خود را تبلیغ می‌کنید یا مطالب مختلف را با کاربرانتان به اشتراک می‌گذارید.

این کار از دو روش انجام می‌شود. روش اول اینکه شما یک بانک ایمیل دارید و پیام خود را از طریق این بانک به افراد ارسال می‌کنید.

یا اینکه به کاربران خودتان که در خبرنامه شما عضو هستند، ایمیل می‌زنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

این یک مورد را دیگر خیلی خوب می‌شناسید. اول با شبکه پر طرفدار اینستاگرام شروع می‌کنیم.

اولین راه این است که شما یک پیج برای شرکت یا فروشگاه یا کسب‌وکار خود داشته باشید و تبلیغات خود را در آن پیج قرار دهید.

دومین راه، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است که جدیداً در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت رواج پیدا کرده‌‌است.

در این روش به کمک افراد محبوب مثل هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مشهور و… که مردم آن‌ها را دوست دارند و دنبال می‌کنند،

پیام تبلیغاتی خود را به مردم می‌رسانید.

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری تبلیغات غیرمستقیم به کمک یک گزارش یا مقاله آموزشی است.

در این گزارش با لحنی بی‌طرفانه درباره مزایای یک محصول یا یک کسب‌وکار صحبت می‌کنید که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و از این طریق اعتمادش را جلب می‌کنید.

این گزارش باید در سایت‌های مرتبط و پربازدید منتشر شود تا بیشترین مخاطب را به کسب‌وکار شما جذب کند.

با انتشار یک رپورتاژ خبری خوب در سایت‌های معتبر، نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب و کار شما بیشتر می‌شود،

بلکه بک لینک‌هایی دریافت می‌کنید که در افزایش رتبه گوگل (و بهبود سئو) شما تاثیر چشم‌گیری خواهند داشت.

تبلیغات اپلیکیشنی

در سال های اخیر تعداد کاربران تلفن های هوشمند رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین تعداد اپلیکیشن های سیستم عامل های محبوب موبایلی مانند iOS و Android نیز افزایش یافته است.

صاحبان اپلیکیشن‌ها برای درآمدزایی اقدام به درج آگهی در اپلیکیشن های خود می‌کنند.

گوگل ادز یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات اپلیکیشنی است که به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را در هزاران اپلیکیشن نمایش دهید.

این یکی از موثرترین روش ها برای افزایش نصب اپلیکیشن است.

تبلیغات نوتیفیکیشن

این یکی را هم مطمئنم زیاد با آن برخورد داشته‌اید. فرض کنید، وارد یک سایت یک فروشگاه اینترنتی شده‌اید و چرخی زده‌اید، هنگام خروج،

آن بالای صفحه از شما می‌پرسد که می‌خواهید مطالب یا محصولات جدید به شما اطلاع داده شود یا خیر؟ وقتی شما این سؤال را تائید می‌کنید؛

از این به بعد روی سیستم شما نوتیفیکیشن محصولات یا مطالب جدید نشان داده می‌شود بدون اینکه حتی به اینترنت وصل باشید.

این هم از تبلیغات نوتیفیکیشن که به Push notification هم شناخته می‌شود.

 

 

تا اینجا یاد گرفتیم تبلیغات چیست و چگونه دارد خودش را به هوشمندی انسان نزدیک می‌کند.

در آخر هم اگر نظری، انتقادی، پیشنهادی یا سوالی دارید، با ما در میان بگذارید.

 

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

توسط 15 مرداد 1399

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام چیست؟ امروزه یکی از بسترهای مهم بازاریابی اینترنتی، اینستاگرام مارکتینگ نام دارد.

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های پرطرفدار در بین کاربران فضای مجازی است

که امروزه می توان استفاده زیادی از آن در جهت رونق کسب و کارهای بزرگ و کوچک و یا نشان دادن چهره برند مورد نظرتان به مخاطبین کرد.

در این مقاله ما قصد داریم تا توضیحاتی را در باب این بستر اینترنتی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده

تا شاید بتوانید از این طریق برای کسب و کار خود درآمدزایی کنید.

تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ

1. بیو

پیشتر توضیحات کاملی راجب بیو اینستاگرام در اختیارتان گذاشتیم برای رفتن به آن مطلب به این لینک مراجعه کنید

۲. محتوای مناسب تولید کنید

اولین نکته اینستاگرام مارکتینگ این است که محتوای مناسب کسب‌ و کار خود تولید کنید.

در خصوص تولید محتوا نکات زیاد است؛ اما اگر بخواهم فقط در یک جمله آن را بیان کنم؛

محتوای شما باید اطلاعات و دانش کاربران شما را نسبت به کسب‌ و کار و محصولاتتان زیاد کند.

۳. ساعت پست گذاری را در نظر بگیرید

اینستاگرام الگوریتمی دارد که بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاری شده،

تعامل کاربران با پست جدید بالا بود، آن را در صفحه‌ های ابتدایی دیگران نشان می‌ دهد؛

در غیر این صورت ممکن است که بسیاری از فالوورهای شما پست جدیدتان را حتی نبینند.

بهترین راه برای افزایش چنین تعاملی در نظر گرفتن ساعت پست گذاری است؛

یعنی ساعتی که کاربران بیشتر در این شبکه آنلاین هستند. بهترین ساعت برای فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ در ایران،

صبح زود بین ساعت ۶ تا ۸، ظهر بین ۱۲ تا ۱۴ و از 9 شب تا آخر شب است که این ساعت را ساعت طلایی می‌ گویند.

۴. هشتگ مناسب به کار ببرید

هشتگ بهترین راه ارتباطی شما با کاربران جدید است. صفحات زیادی بودند که فقط با هشتگ توانستند خود را بالا بکشند.

هشتگ مانند کلمه کلیدی سایت است. هشتگ باید مناسب کسب‌ و کار شما باشد و نمونه‌ هایی باشند که توسط کاربران جست‌ و جو می‌ شوند.

همچنین زیاد از حد هشتگ نزنید.

۵. استوری بگذارید

این روزها اگر کسی پست ها را بررسی نکند، حتما استوری ها را نگاه می‌ کند.

فقط کافی است تا یک‌ بار تعداد لایک ها و ویوهای استوری‌ های اینستاگرام را با هم مقایسه کنید.

حداقل دو برابر اختلاف است. دو برابری که مقدار آن در استوری بیشتر است.

البته سیستم تولید محتوای استوری با پست متفاوت است.

و اگر به درستی تولید شود، به راحتی می‌ تواند نرخ فروش شما را افزایش دهد.

۶. تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها

بهترین راه تبلیغات در دیگر صفحات مرتبط است؛ یعنی صفحاتی که بدانید بیشتر کاربران و مشتریان شما در آنجا حضور دارند.

یک راه دیگر که البته امروزه جوابگویی بالایی دارد، استفاده از اینفلوئنسر مارکترها است.

اینفلوئنسر کسی است که بین مردم محبوبیت بالایی دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام پتانسیل بالایی در افزایش برندینگ شما دارد،

به شرط اینکه درست به کار گرفته شوند.

نمایش ویدئوهای زنده (لایو) :

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی اینستاگرام امکان پخش ویدیوهای مورد نظر شما به صورت مستقیم، زنده و لحظه ای است.

در واقع می توان به جای استفاده از تصاویر، در قالب ویدئوهایی با کیفیت از محصولات و خدمات خود نام برده و آن را به صورت زنده و آنلاین به اشتراک بگذارید.

این روش در اینستاگرام مارکتینگ سبب جذب افراد بسیاری شده تا ضمن آشنایی با خدمات، امکان درآمدزایی نیز برای شما فراهم شود.

 

بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ چه با اهداف شخصی باشد و چه با اهداف تجاری؛ باید حرفه ای نشان داده شود.

مردم دائما شما را زیر نظر دارند تا از آخرین تحولات و موفقیت های زندگی تان باخبر شوند؛

پس چه بهتر که حرفه ای رفتار کنید!

نقش عکاسی صنعتی بر فروش

توسط 14 مرداد 1399

آیا به دنبال این هستید که به شکل هوشمندانه‎تری کسب و کار خود را پیش ببرید؟

انسان‎ها موجوداتی ذاتا بصری هستند و طبیعت ما حکم می‎کند اولین تاثیر را از تصویری که می‎بینیم بگیریم.

با توجه به این‎که خدمات و کسب و کارهای زیادی در محیط آنلاین به چشم می‎خورند،

شما باید به دنبال راه‎هایی باشید که خود را از سایرین متمایز کنید.

ما نگاهی به اهمییت عکاسی تبلیغاتی در افزایش فروش کسب و کار شما می اندازیم.

نشان دادن حرفه‎ ای‎ گری شرکت شما

به نمایش گذاشتن کسب و کار شما بی‎نهایت مهم است.

اگر تصاویر وب‎سایت شما به درستی بارگذاری نشوند یا ساختار اشتباهی داشته باشند،

سرمایه خود یعنی مصرف‎کنندگانتان را از دست می‎دهید.

بنابراین با آن‎که می‎توانید با گوشی خودتان نیز عکس بگیرید،

باید به یاد داشته باشید یک عکس حرفه‎ای باعث افزایش سود و فروش شرکت شما خواهد شد.

در این زمینه باید از عکاسانی استفاده کنید که در بحث بازاریابی تجربه دارند و می‎دانند برای هر محیطی (چه آنلاین چه آفلاین) چه تصاویری باید گرفته شود.

تصاویر گرفته شده باید خلاقانه و شفافانه محصول شما را به نمایش بگذارند و اعتباری که شرکت شما دارد را به تصویر بکشند.

برای صنفی مثل هتل ها، رستوران ها و کافه ها این امر بسیار ضروری است

و عکاسی تبلیغاتی از غذا شاید یکی از اصول اولیه این صنف برای مارکتینگ و بازاریابی باشد.

متمایز شدن از دیگر شرکت‎ها

اگر می‎خواهید در حوزه فعالیت خود با دیگر شرکت‎ها رقابت کنید، باید استراتژی‎های بازاریابی که باعث متمایز شدن شرکتتان می‎شود را یاد بگیرید.

به عنوان مثال اگر قصد فعالیت در دنیای آنلاین را دارید باید از تغییرات دنیای طراحی وب که دائما در حال سازگاری و تغییر است باخبر شوید.

یک عکاس حرفه‎ای این نکات را در نظر می‎گیرد و تصاویر را طوری فرمت‎گذاری می‎کند که با قالب وب‎سایت شما هماهنگی داشته باشد.

توجه کنید که تصاویر جذاب از سوی دیگر باعث می‎شوند شما از رقبای خود متمایز شوید.

افزایش قرارگیری در معرض دید مشتری

عکس‎های جذاب به معنای جلب توجه مشتریان و یا خوانندگان یک وب‎سایت است.

یک تصویر با کیفیت در طول تلاش‎های شما در بازاریابی محصولات‎تان معادل هزاران لغت است.

آمارها نشان داده است وب‎سایت‎هایی که تصاویر حرفه‎ای و جذابی دارند به نسبت دیگر وب‎سایت‎ها ۹۰ درصد بیشتر مشاهده می‎شود.

درک آسان

هرچیزی که آسان‎تر درک شود، میل به خرید آن بیشتر است.

مخاطبین شرکت شما باید با یک نگاه به عکس محصولاتتان اطلاعات لازم از آن را به دست آورند.

تصاویر باید به نحوی گرفته شوند که جذب ذهن بیننده شوند.

فردی که تصویر محصولی در ذهن او نقش می‎بندد یقینا به صورت ناخودآگاه تمایل به خرید آن پیدا می‎کند.

در فرهنگ امروزی که دوربین گوشی‎های همراه غوغا می‎کنند و هزاران کلیک روزانه انجام می‎شود،

فراموشی اهمیت عکاسی تخصصی و حرفه‎ای به راحتی امکان‎پذیر است.

باید فراموش نکنید که هر فردی می‎تواند عکس  بگیرید ولی هر عکسی ارزش قرارگیری در یک کمپین تبلیغاتی برای افزایش فروش را ندارد.

و در آخر؛

اگر شما به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و یا مدت هاست در بازار فروش محصولی را عهده دارید

با خواندن این مطلب قطعا به این نتیجه رسیده اید که تاثیر عکاسی صنعتی بر افزایش فروش شما بی نظیر است

و داشتن عکس های خوب یعنی شناسنامه ای درست و با کیفیت از برند و محصول شما.

شما می توانید با تماس با بومرنگ  بهترین هارا در اختیار داشته باشید.

کرونا ارم هارا هم تغییر داد!

توسط 13 مرداد 1399

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان کمپانی های مختلف با تغییر ارم و لوگوهای خود به جهت حفظ فاصله اجتماعی به این کمپین جهانی پیوستند.

کمپانی فست‌فود «مک‌دونالد» از جمله نخستین کمپانی‌هایی بود که با انتشار تصویری از لوگوی این کمپانی درحالی که قوس‌های طلایی آن با فاصله از یکدیگر قرار داده شده بودند، به این موضوع واکنش نشان داد

تغییر آرم مک دونالد

 

 

چندی پیش بنر تبلیغاتی از «کوکا کولا» در میدان «تایم» واقع در «نیویوک» نصب شده بود که حروف لوگوی «کوکا کولا» را با فاصله از یکدیگر به تصویر می‌کشید و به همراه جمله‌ای از مردم خواسته بود تا فاصله خود با یکدیگر را رعایت کنند

تغییر آرم کوکاکولا بعد از کرونا

 

موسسه خیریه محک که همواره دغدغه حفظ سلامت جامعه را دارد، به عنوان نخستین موسسه مردم‌نهاد در ایران

همراه کمپین جهانی فاصله‌گذاری اجتماعی شد و با تغییر لوگو، اهداف، اقدامات و دغدغه‌های خود را به این کمپین جهانی پیوند زد

تغییر آرم موسسه محک بخاطر کرونا

 

همچنین کمپانی ها خودروسازی نیز حرکت های نمادینی را اجرا کردند تاسهمی دراین فرهنگ سازی داشته باشند.

که یکی از آنها هیوندای بود.

تغییر آرم هیوندای

چندجمله تاثیر گذار از بزرگان

توسط 11 مرداد 1399

ست گادین:

1. یک برند مجموعه انتظارات،خاطرات ،داستانها و روابطی است که در کنار هم ، مصرف کننده را برای انتخاب یک محصول یا خدمات، مصمم می کند.

2. هزینه‌ ی اشتباه کردن در بازاریابی بیشتر از ایستادن و کاری نکردن است.

3. بازاریابی محتوایی تنها شیوه بازاریابی باقی‌ مانده برای آینده است.

ست گادین (Seth Godin‎؛ زادهٔ ۱۰ ژوئیهٔ ۱۹۶۰) یک پدیدآور، کارآفرین، و سخنران اهل ایالات متحده آمریکا است.

او یکی از نوآورترین و تاثیرگذارترین متخصصان بازاریابی در عصر کنونی است.

سخنان این بزرگ عرصه مارکتینگ و برندینگ را دنبال کنید.

تولید محتوای صوتی به سبک بومرنگ

توسط 9 مرداد 1399
امروزه فایل‌های صوتی یکی از اثرگذارترین و محبوب‌ترین محتواهای تولیدی در شبکه‌های مجازی شناخته شده اند!

محتوای صوتی یا پادکست را می‌توان ازدیگر محتواهای محبوب در فضای الکترونیک دانست که از سال 2004 میلادی به بعد با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان و کاربران فضای وب همراه شد. این محبوبیت تا جایی پیش رفت که امروزه فایل‌های صوتی به یکی از اثرگذارترین و محبوب‌ترین محتواهای تولیدی در شبکه‌های مجازی به شمار می‌روند.قطعاً زندگی در کلان شهرها و داشتن مشغولیت‌های مختلف، فرصت مطالعه و تحقیق را تا حد بسیار زیادی از افراد خواهد ستاند. پس قطعاً وجود یک محتوای کاربردی می‌تواند به جنگ این تب همه گیر عصر حاضر برود.

با کمک فایل‌های صوتی می‌توان مفهوم را خیلی زود در قالب مورد نظر به گوش مخاطبان رساند. تیم بومرنگ با در نظر گرفتن بخشی از کاربران فضای مجازی که فرصتی برای مطالعه در دست ندارند، دست به کار شد تا برای افراد پرمشغله، محتوای صوتی ارزشمند و تاثیرگذار گردآوری نماید.از آنجایی که تنوع در تهیه و تولید فایل‌های صوتی بسیار بالاست،

در ادامه رایج‌ترین انواع آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

یکی از رایج‌ترین نوع پادکست‌ها، محتواهای آموزشی است که در قالب صوت در فضای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهیه سناریو و تولید محتوای صوتی داستانی، از دیگر پکیج‌های محبوب برای کاربران به حساب می‌آید. اخبار صوتی (در زمینه اقتصاد، تجارت، فرهنگ، هنر و…) از دیگر خدمات ارائه شده در این بخش است تولیدمحتوای تجاری، از دیگر خدماتی است که در رادیو بومرنگ به آن پرداخته می‌شود.با کمک این خدمت می‌توان در مدت زمانی اندک، بیشترین تأثیر را بر مخاطب گذاشت و محصول را به صورت جامع و کامل به مخاطبان معرفی نمود.

بومرنگ همواره به دنبال بهترین راهکارها برای جذب کاربران است، به همین جهت در تولید محتواهای صوتی تنوع و ابتکار را مدنظر قرار می‌دهد.

    سبد خرید