Blog

چگونه یک بیلبورد خلاق و عالی طراحی کنیم؟

طراحی بیلبورد:

مشتریان همانند بیست یا سی سال قبل به بیلبوردها و تبلیغات روی آن نگاه نمی کنند. با اینکه آن ها ممکن است هنوز هم بیلبوردها را فضای تبلیغاتی خاص بدانند اما بیشتر به گوشی های موبایلی هوشمند، تبلت ها و سیستم های بازی خود علاقه مند هستند. به همین خاطر چشم هایشان بیشتر به سمت پایین خیره می شود و قسمت های بالا همچون بیلبوردها کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

با اینحال چنین موضوعی بدین معنی نیست که تبلیغات موجود بر روی بیلبوردها باید نادیده گرفته شود. این روزها بلیبوردها در هر جایی نصب می شوند و می توانند تاثیر بسیار قدرتمندی بر روی برند داشته باشند. از آنجایی که تبلیغات در فضای باز به یک حوزه رقابتی در میان افراد تبدیل شده است و تبلیغات دیجیتال و کمپین های دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از رسانه های انتخابی برتر افراد است، باید بدانید چگونه می توانید تبلیغات خود را به مشتریان عرضه نمایید.

در طراحی بیلبورد شش کلمه یا کمتر از آن ایده آل خواهد بود

به خاطر داشته باشید زمانی که در حال دیدن بیلبوردها هستید، زمانی زیادی برای بررسی آن ها ندارید. معمولا به طور میانگین، برای خواندن هر بیلبورد، حدود ۶ ثانیه زمان اختصاص داده می شود. به همین خاطر تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از شش کلمه برای انتقال پیام برند است. بسته به طول محتوا و راحتی خواندن آن می توانید چند کلمه دیگر به آن اضافه کنید اما در طراحی بیلبوردها و استرابورد به عنوان یک قانون کلی بهتر است بدانید که متن شما هر چقدر کمتر باشد بهتر است.(اگر برند، محصول یا خدمات پیچیده ای دارید بهتر است استفاده از تبلیغات بیلبوردی را کنار بگذارید.)

کاری کنید افراد به شما توجه کنند اما حواسشان را پرت نکنید

بیشتر اوقات بیلبوردها تلاش می کنند توجه رانندگان خودروها، موتورسیکلت ها و دوچرخه سواران و پیاده ها را به خود جلب کنند. ( شما تنها چند ثانیه برای جلب توجه افراد در اختیار دارید). همین امر باعث می شود دو راهی جذابی برای تبلیغ کننده ایجاد شود.

قبل از هر چیزی شما دوست دارید افراد به تبلیغی که نوشته اید توجه کنند. اما نمی خواهید مسئول تصادفات و حوادث شدید رانندگی باشید. به همین خاطر باید مراقب حواس پرتی افراد باشید. با اینکه این موضوع در بیشتر رسانه ها دیده می شود اما بیلبورد اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد و باید تعادل خوبی در جلب توجه افراد ایجاد شود.

 

هر چقدر تعداد بیلبوردها بیشتر باشد بهتر است

بیلوردها ارزان قیمت نیستند اما می توانند تاثیر زیادی بر روی کسب وکار شما داشته باشند. بیلبوردها رسانه ای هستند که افراد زیادی در ان حضور دارند اما شما به حمایت و پشتیبانی نیاز دارید. پس باید بیش از یک بیلبورد را اجاره کنید. هر بیلبوردی نرخی به نام GRP را دارد. این نرخ بر اساس ترافیک، دیده شدن، موقعیت، اندازه و سایر موارد است. GRP نمره نمایشی بین ۱ الی ۱۰۰ را در اختیار شما قرار می دهد. اگر این نرخ ۵۰ بود بدین معناست که حداقل ۵۰ درصد جمعیت ناحیه مدنظر یکی از بردهای شما را در یک روز دیده اند. اگر تنها یک برد دارید، شانس دیده شدن کمتر از زمانی خواهد بود که ۴ الی ۵ برد داشته باشید. خوب شما هم همانند سایر افراد به نمایش ۱۰۰ درصدی فکر می کنید اما به خاطر داشته باشید که بیلبوردها گران قیمت هستند.

بیلبوردهای خود را ساده نگه دارید

بیلبوردها به سرعت خوانده می شوند. بیشتر اوقات شما این تبلیغات را زمانی مشاهده می کنید که با سرعت بالایی در حال رانندگی هستید. پس باید پیام را به شیوه موثری دریافت نمایید. این بردها مکانی برای نمایش هنری و استفاده از طرح های پیچیده و متن های شاعرانه نیستند. بیلبوردها باید ساده باشند. هر چقدر این بردها ساده و زیبا طراحی شوند قدرتمندتر خواهند بود.

در مورد اندازه لوگوی خود هوشیار باشید

یکی از مواردی که درباره بازخورد مشتری وجود دارد این است که بیشتر افراد فکر می کنند در تبلیغات لوگو باید بزرگ تر باشد. درک دلیل این امر بسیار ساده است. مشتری هزینه زیادی برای تبلیغ برند خود پرداخت می کند و می خواهد مشتری را به خود جذب کند. با اینحال در چنین شرایطی هم باید تعادل مدنظر قرار گیرد. لوگوی بسیار بزرگ می تواند جلوی دیده شدن پیام شما را بگیرد. اگر لوگو بسیار کوچک باشد، تبلیغ هوشمندانه شما ارتباطی با مشتری نخواهد داشت. برخی از اوقان نشان ندادن لوگو می تواند بخش قدرتمندی از برندینگ باشد. اگر برند بسیار قدرتمندی دارید می توانید لوگو را در این تبلیغات حذف کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید