فلسفه لوگو شرکت های معروف دنیا(1)
فلسفه لوگو نایک
تاریخ معروف ترین آرم جهان به سال ۱۹۷۱ بر می گردد که فیل نایت بنیان گذار نایک به دنبال تعیین هویت بصری برای شرکتش بود که با یک دانشجوی گرافیک کالج پورتلند آشنا شد.کارولین دیویدسون هرگز تصور نمی کرد که طراح یکی از مشهور ترین لوگوهای تاریخ خواهد شد.
فیل نایت به دنبال یک گرافیست بود که به اندازه کافی خلاق باشد تا یک لوگو ساده و خوانا ایجاد کند.کارولین برای انجام این کار به ازای مبلغ دو دلار در ساعت مشغول به کار شد. کمتر از ۲۰ ساعت طول کشید تا او لوگوی خود را طراحی کند، نوعی علامت رو به بالا که سپس به صورت افقی برگردانده شد. در این اثر:کارآمدی، پویایی و ماندگاری وجود داشت اما نایت می خواست این تاثیر گذاری بیشتر شود، بنابراین چند نسخه دیگر از لوگو را نیز ارائه داد. اما به نظر او درهیچکدام از آنها حس ماندگاری زیاد نبود.دیگر زمانی نمانده بود و وقت آن رسیده بود که محصول خود را به بازار ارائه دهد.
کلمه نایک به خدا پیروزی Swoosh در فرهنگ یونان اشاره می کند. طراحی نماد نایک که سرعت و قدرت را نشان می دهد در ابتدا برای طراحش فقط ۳۵ دلار به ارمغان آورد ولی او تا حدود ۵ سال همراه نایک حضور داشت و بعدها هنگامی که شرکت به موفقیت رسیداو یک حلقه طلایی و الماس دار که در روی آن نقش نایک حک شده بود و همچنین تعدادی از سهام شرکت را به ارزش حدودی ۱میلیون دلار هدیه گرفت.