شرکت تبلیغاتی بومرنگ | Boomrang

Blog

تکنیک های موثر برای فروش بیشر در اینستاگرام

تکنیک های موثر برای فروش بیشتر در اینستاگرام: 

شاید در ابتدا اینستاگرام فقط یک اپلیکیشن جهت نمایش تصاویر زیبا و یک راه سرگرمی به حساب می آمد، اما امروزه افراد

بسیاری از طریق این اپلیکیشن کسب درآمد می کنند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که فروش در اینستاگرام نیز مانند بقیه کارها و روش های فروش ،روش

و اصول خاص خود را دارد.

نکات قابل توجه:

در صورت استفاده از اینستاگرام و با توجه به خصوصیت های منحصربفردی که این شبکه اجتماعی

در اختیارتان قرار می دهد شما می توانید

برند خود را نسبت به دیگر رقبایتان برجسته تر جلوه داده و تاثیر به یاد ماندنی بر روی ذهن هواداران

و مشتریان خود بگذارید.

بی دلیل نیست که بعضی از فروشندگان در اینستاگرام مشتریان بیشتری نسبت به رقبای خود دارند.

تکنیک های گوناگونی برای فروش بیشتر در اینستاگرام وجود دارد:

قرار دادن اطلاعات بیشتر به مشتریان

در واقع نمی شود هنگام خرید از اینستاگرام یا هر فروشگاه اینترنتی دیگر اجناس را لمس کرد یا از نوع ،

اندازه و کیفیت آن دقیقا مطلع شد .

اما عکاسی صحیح از محصول به طوری که تمام ابعاد و زوایا را به مشتری نشان دهد و نور و رنگ مناسبی

داشته باشد .در نظر گرفتن جزییات کالا و نشان دادن آن در عکس یا ویدئو به مخاطبین و مشتریان می تواند

یک راه بسیار مهم برای دیده شدن کالا و فروش بیشتر آن باشد.

گرفتن عکس های خلاقانه

از آن جایی که اینستاگرام یک رسانه تصویری می باشد پس بهتر است از عکس های خلاقانه در آن

استفاده شود . استفاده از عکس های معمولی و بدون هیچ خلاقیت می تواند این موضوع را در ذهن

مشتری تداعی کند که شما محصولات بی کیفیتی را در معرض فروش قرار داده اید.

صفحه اینستاگرام شما مانند فروشگاه عمل می کند ،همان طور که در فروشگاه ها به دکور زیبا

و تمیزی آن توجه می شود ، باید به صفحه بندی ،تعداد تصاویر و کیفیت آن ها بسیار دقت کرد

ایجاد توقف بر عکس‌ها

از عکس‌هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکس‌هایی بسیار معمولی و حتی

با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزه‌ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمی‌کنید. افراد اغلب

با عکس‌های زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص می‌شود

حس کنجکاوی است.

برای ایجاد کنجکاوی روش‌های زیادی وجود دارد؛ مثلا می‌توانید از یک محصول از فاصله‌ای

بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست.

ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه‌ای نامتداول است. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکس‌ها

کار کنید و ببینید چقدر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

نشان دادن تایید مشتریان قدیمی از خرید محصولات

اعلام کردن رضایت باقی مشتریان می تواند یکی دیگر از راه های جذب مشتریان

جدید باشد . وقتی فردی وارد صفحه اینستاگرام شما شود و

نظرات مثبت مشتریان دیگر را مشاهده کند ، اعتماد بیشتری جهت خرید به

شما پیدا می کند .

 

آموزش استفاده از محصولات

بهتر است برای جلب نظر مشتریانتان در زمینه کاری و یا محصولاتی که عرضه کرده اید

آموزش هایی هم ارائه دهید .به طور مثال : اگر فروشنده لباس زنانه هستید ،

نکاتی در باره شیوه شستشو و نگهداری آن ، روش های ست کردن آن با بقیه

قسمت های لباس و یا در هر فصل از چه سبک ورنگی استفاده کنیم

را به صورت پست متن نوشته شده یا عکس و ویدئو در معرض عموم قرار دهید.

 

استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از مارک هشتگ برای نگه داشتن پست های شما و یا نظرات مثبت

مشتریان و یا ابراز علاقه مخاطبین تان بسیار پر اهمیت است.

 

ارائه توضیحات کوتاه در مورد محصول یا خدمات

برای هر کالا یک توضیح کوتاه هم که شده قرار دهید تا مشتری بتواند توضیحات

همه جانبه و بیشتری دریافت کند .در توضیحات می توانید از قیمت ، تاریخ تولید ، تاریخ انقضا

و تعداد رنگ بندی و دیگر مشخصات کالا استفاده کنید.توجه کنید این متن

یا توضیحات خیلی طولانی نباشد ، زیرا اینستاگرام یک رسانه مبتنی بر تصویر

است نه یک رسانه برای خواندن مقالات

 

تبلیغات اینستاگرامی

یکی از راه های دیگر که در هر نوع کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرد

تبلیغات است . شاید به نظر برسد فروش در اینستاگرام نیازی به

تبلیغات ندارد ولی این نظریه غلطی به شمار می رود .وقتی می توان با اعمال

تبلیغات بیشتر و مناسب به فروش و جلب اعتماد مشتریان و

مخاطبان افزایش داد چرا از انجامش خود داری کنیم ؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید