Blog

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام چیست؟ امروزه یکی از بسترهای مهم بازاریابی اینترنتی، اینستاگرام مارکتینگ نام دارد.

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های پرطرفدار در بین کاربران فضای مجازی است

که امروزه می توان استفاده زیادی از آن در جهت رونق کسب و کارهای بزرگ و کوچک و یا نشان دادن چهره برند مورد نظرتان به مخاطبین کرد.

در این مقاله ما قصد داریم تا توضیحاتی را در باب این بستر اینترنتی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده

تا شاید بتوانید از این طریق برای کسب و کار خود درآمدزایی کنید.

تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ

1. بیو

پیشتر توضیحات کاملی راجب بیو اینستاگرام در اختیارتان گذاشتیم برای رفتن به آن مطلب به این لینک مراجعه کنید

۲. محتوای مناسب تولید کنید

اولین نکته اینستاگرام مارکتینگ این است که محتوای مناسب کسب‌ و کار خود تولید کنید.

در خصوص تولید محتوا نکات زیاد است؛ اما اگر بخواهم فقط در یک جمله آن را بیان کنم؛

محتوای شما باید اطلاعات و دانش کاربران شما را نسبت به کسب‌ و کار و محصولاتتان زیاد کند.

۳. ساعت پست گذاری را در نظر بگیرید

اینستاگرام الگوریتمی دارد که بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاری شده،

تعامل کاربران با پست جدید بالا بود، آن را در صفحه‌ های ابتدایی دیگران نشان می‌ دهد؛

در غیر این صورت ممکن است که بسیاری از فالوورهای شما پست جدیدتان را حتی نبینند.

بهترین راه برای افزایش چنین تعاملی در نظر گرفتن ساعت پست گذاری است؛

یعنی ساعتی که کاربران بیشتر در این شبکه آنلاین هستند. بهترین ساعت برای فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ در ایران،

صبح زود بین ساعت ۶ تا ۸، ظهر بین ۱۲ تا ۱۴ و از 9 شب تا آخر شب است که این ساعت را ساعت طلایی می‌ گویند.

۴. هشتگ مناسب به کار ببرید

هشتگ بهترین راه ارتباطی شما با کاربران جدید است. صفحات زیادی بودند که فقط با هشتگ توانستند خود را بالا بکشند.

هشتگ مانند کلمه کلیدی سایت است. هشتگ باید مناسب کسب‌ و کار شما باشد و نمونه‌ هایی باشند که توسط کاربران جست‌ و جو می‌ شوند.

همچنین زیاد از حد هشتگ نزنید.

۵. استوری بگذارید

این روزها اگر کسی پست ها را بررسی نکند، حتما استوری ها را نگاه می‌ کند.

فقط کافی است تا یک‌ بار تعداد لایک ها و ویوهای استوری‌ های اینستاگرام را با هم مقایسه کنید.

حداقل دو برابر اختلاف است. دو برابری که مقدار آن در استوری بیشتر است.

البته سیستم تولید محتوای استوری با پست متفاوت است.

و اگر به درستی تولید شود، به راحتی می‌ تواند نرخ فروش شما را افزایش دهد.

۶. تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها

بهترین راه تبلیغات در دیگر صفحات مرتبط است؛ یعنی صفحاتی که بدانید بیشتر کاربران و مشتریان شما در آنجا حضور دارند.

یک راه دیگر که البته امروزه جوابگویی بالایی دارد، استفاده از اینفلوئنسر مارکترها است.

اینفلوئنسر کسی است که بین مردم محبوبیت بالایی دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام پتانسیل بالایی در افزایش برندینگ شما دارد،

به شرط اینکه درست به کار گرفته شوند.

نمایش ویدئوهای زنده (لایو) :

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی اینستاگرام امکان پخش ویدیوهای مورد نظر شما به صورت مستقیم، زنده و لحظه ای است.

در واقع می توان به جای استفاده از تصاویر، در قالب ویدئوهایی با کیفیت از محصولات و خدمات خود نام برده و آن را به صورت زنده و آنلاین به اشتراک بگذارید.

این روش در اینستاگرام مارکتینگ سبب جذب افراد بسیاری شده تا ضمن آشنایی با خدمات، امکان درآمدزایی نیز برای شما فراهم شود.

 

بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ چه با اهداف شخصی باشد و چه با اهداف تجاری؛ باید حرفه ای نشان داده شود.

مردم دائما شما را زیر نظر دارند تا از آخرین تحولات و موفقیت های زندگی تان باخبر شوند؛

پس چه بهتر که حرفه ای رفتار کنید!

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید